اصلاحات رسانه ای درها را به روی تلویزیون باز می کند

وزیر اطلاعات، تبلیغات و خدمات پخش، مونیکا موتسوانگوا، NRTV را افتتاح کرد

​​​​​​حرکت دولت برای آزادسازی امواج رادیویی پس از اینکه یک ایستگاه تلویزیونی خصوصی دیگر، تلویزیون (Nkululeko Rusununguko (NRTV)) به طور رسمی راه اندازی شد، همچنان نتایج مثبتی به همراه دارد.

وزیر اطلاعات، تبلیغات و خدمات پخش، مونیکا موتسوانگوا، NRTV را افتتاح کرد که نشانه دیگری از تعهد جمهوری دوم به کثرت و تنوع رسانه‌ها توصیف شده است. NRTV در اوایل سال جاری شروع به پخش کرد و چهارمین ایستگاه تلویزیونی زیمبابوه شد که در سرویس ماهواره ای پخش مستقیم MultiChoice، DSTV، همراه با ZBC TV، ZTN Prime و 3Ktv فعالیت می کند.

وزیر موتسوانگوا گفت: «این یکی دیگر از وعده‌های جمهوری دوم است که تحت سرپرستی جناب رئیس جمهور امرسون منانگاگوا، برای تقویت اصلاحات رسانه‌ای سالم که تکثر و تنوع رسانه‌ها را تضمین می‌کند، داده شده است.

وزیر موتسوانگوا گفت که راه اندازی NRTV به دنبال تطبیق مجدد موفقیت آمیز قوانین رسانه ای با قانون اساسی، به ویژه لغو قانون دسترسی به اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی (AIPPA) است که صنعت رسانه احساس می کند فعالیت های آن را نقض می کند. با آمدن جمهوری دوم، AIPPA لغو شد و قانون کمیسیون رسانه ها و قانون آزادی اطلاعات به وجود آمد.

وزیر موتسوانگوا گفت این منجر به صدور مجوز برای 14 ایستگاه رادیویی محلی، هشت ایستگاه رادیویی دانشگاه و شش ایستگاه تلویزیونی خصوصی شده است که چهار ایستگاه از جمله NRTV در حال حاضر روی آنتن می‌روند. شش ایستگاه تلویزیون خصوصی دارای مجوز عبارتند از ZTN Prime TV، 3ktv، Kumba TV، Channel D، Keyona TV و NRTV.

https://www.herald.co.zw/media-reforms-open-doors-for-tv-station/

کد خبر 16825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =